风之情侣

Colour To The Moon - Allan Taylor

【当代民谣】Allan Taylor - Colour To The Moon 月亮的色彩


低沉醇厚的嗓音,充满Beat Generation风格的诗意歌词,耐听优美的曲调,以及稳健幽雅的吉他演奏,这些特色造就了Allan Taylor独特的魅力。


Allan Taylor是英国享有盛誉的民谣歌手。这张COLOR TO THE MOON是他在老虎鱼唱片(Stockfisch)旗下出的一张著名的发烧音响专辑。Allan Taylor舒缓且充满颗粒感的嗓音,被誉为耳朵的按摩师。


《Colour To The Moon》


You were just another sideshow
in a back-street carnival
I was walking the high wire
and trying not to fall
你只是后街狂欢里
一个串场节目
我在走钢丝
努力不让自己坠入
Just another way of getting through
anyone would do, but it was you
只是另一种走过的方式
每个人都可以,但那一次是你

You were just another sideshow
and I was trying not to fall
你是另一个串场节目
我努力不让自己坠入
Ah but you were tender
as soft as a summer wind
Someone to remember
when the cold closes in
啊,但是你很温柔
像夏日的微风
当寒冷渐渐围拢时
有一个人尝试去记住它的影踪
You were colour to the moon
you were flowers come to bloom
with sweet perfume
And you were tender
as soft a summer wind
你是月亮的颜色
你是待放的花朵
带着芬芳
如轻柔的夏风吹过
I've seen the dark-side
when I'm trying to find the light
Seen the shadows fade away
on the wrong side of night
当我试着寻找光明的时候
我曾见过那黑暗的角落
看着幻影消褪在
黑夜不可见的内侧
Heard a song coming through
and when I'm looking for you, I sing blue
Too long on the dark-side
trying to find the light
当我寻找你的时候,在忧郁中歌唱
我听到辽远的地方传来的歌
在那黑暗的一面寻找着光亮
太久了,要找不到了
You were just another sideshow
and I was trying not to fall
trying not to fall...
你只是另一个串场的节目
我努力不让自己坠入






评论

热度(98)