风之情侣

Never on Sunday - The Chordettes

       《Never on Sunday》,绝不可以在星期天。演唱:The Chordettes。一首很有时代感的甜美情歌,演唱的乐队应是一个四人女子合唱组合。你可以想象旧时美国酒吧,一个小小舞台,打着响指伴着音乐唱歌的歌手,那是一个充满爵士乐的夜晚。


Oh, you can kiss me on a Monday


噢,你可以选在星期 一


A Monday, a Monday is very very good


在星期一,在美妙的星期一吻我


Or you can kiss me on a Tuesday


你也可以选在星期二


A Tuesday, a Tuesday in fact I wish you would


在星期二,在浪漫的星期二吻我


Or you can kiss me on a Wednesday a Thursday


你甚至可以在星期三星期四


A Friday and Saturday is best


星期五星期六的任何一天吻我


But never ever on a Sunday, a Sunday, a Sunday


但千万千万别在星期天,在星期天


'Cause that's my day of rest


在我难得放松的星期天吻我


Most any day you can be my guest


几乎每一天,我都盛装欢迎你


Any day you say but my day of rest


但千万记住,除了我的休息日


Just name the day that you like the best


你可以挑选,任何你爱的一天


Only stay away on my day of rest


但你不能说,我最爱的星期天


Oh, you can kiss me on a cool day, a hot day, a wet day


噢,你可以在阳光下,在微风中,在小雨里


Which ever one you choose


在任何天气吻我


Or try to kiss me on a gray day, a May day, a pay day


也可以在忧郁中,在五月里,在结算日


And see if I refuse


只要我没有拒绝


And if you make it on a bleake day, a freak day, or a week day


如果你更喜欢凄凉的,反常的,或者其他怪日子


Well, you can be my guest


好吧我也可以接受


But never ever on a Sunday, a Sunday the one day I need a little rest


但千万千万别选在星期天啊一个能让我稍稍歇脚的星期天


Oh...


噢~噢~噢~噢~


Oh, you can kiss me on a week day, a week day, a week day


噢,你可以在任何一天,任何一天


The day to be my guest


一周的任何一天吻我


But never ever on a Sunday, a Sunday, a Sunday


但千万千万别在星期天,在星期天


Cause that's my day of rest


在我难得放松的星期天吻我


But never ever on a Sunday, a Sunday, a Sunday


千万千万别在星期天





评论

热度(18)